poniedziałek, października 15, 2012 ilość komentarzy
przepis na 4 porcje
czas przygotowania: 90 minut + 1 godzina chłodzenia

Kurcza curry w sosie pomidorowo-paprykowym, smaczny i prosty pomysł na obiad. Użyłam do tego dania sosu pomidorowo-paprykowego zrobionego przez mojego tatę. Obiadek wyszedł  naprawdę smaczny.
Składniki:
- 500 g filetu z kurczaka,
- 3 czerwone papryki,
- 2 cebule,
- świeży koperek,
- sól, pieprz,
- curry,
- 2 ząbki czosnku,
- sos pomidorowo- paprykowy (z mojej strony :)),
- 3 pomidory,
- 400 g ryżu.

Sposób przygotowania:
1. Filet z kurczaka pokrój w kostkę, oprósz solą i pieprzem, dodaj dużą ilość curry, wszystko polej olejem, wymieszaj i odstaw na 60 minut do lodówki.
2. Cebulę, paprykę czerwoną i żółtą pokrój w kostkę i podsmaż na oleju na rozgrzanej patelni. Dopraw do smaku odrobiną soli i pieprzu i wyciśnij 2 ząbki czosnku. Wszystko razem wymieszaj i smaż około 15 minut. 
3. Pomidory obierz ze skórki, pokrój w drobną kostkę i dodają sól do smaku. Następnie dodaj je do papryki i duś około 20 minut, aż odparuje nadmiar wody.
4. Kurczaka curry podsmaż na rozgrzanym oleju, jak mięso będzie miękkie dodaj je do pomidorów, wymieszaj i wszystko razem duś około 25 minut.
5. Ryż ugotuj według przepisu na opakowaniu. Ja do gotującej się wody wrzucam kostkę rosołową, aby nadać lekko żółtawy kolor i słonawy smak.
6. Kurcza curry w sosie pomidorowo-paprykowym podawaj z ryżem, przed podaniem posyp świeżo posiekanym koperkiem. 
7. Przepis na sos pomidorowo-paprykowego na mojej stronie www.moja-ksiazka-kucharska.blogspot.com/2012/10/sos-pomidorowo-paprykowy.html

0 komentarze:

Prześlij komentarz