piątek, września 28, 2012 ilość komentarzy 2
przepis na 40 sztuk
czas przygotowania: 120 minut

Uwielbiam sushi. Zaraził mnie nimi mój kochany tatuś :)

Następnie ja zaraziłam mojego męża...
Postanowiłam pierwszy raz zrobić je sama.
No, nie tak do końca sama, bo oczywiście pod okiem fachowca taty.
Wyszły naprawdę super.
Składniki:
- 400 g ryżu no sushi,
- 1 opakowanie alg do sushi,
- imbir w zalewie (płatki)
- sos sojowy,
- wasabi,
- 150 g wędzonego łososia,
- 150 g ryby maślanej (halibuta),
- 1 ogórek zielony,
- 1 mango,
- czerwona marynowana papryka,
- 1 jajko,
- kawior.


Sposób przygotowania:
1. Ugotuj ryż wg. przepisu na opakowaniu i odstaw do wystygnięcia.
2. Cienką warstwę zimnego ryżu ułóż na macie bambusowej do sushi i ułóż wzdłuż składniki wg. uznania :)
Moje propozycje:
I propozycja:
- ugotowane na twardo jajko,
- ogórek zielony,
- mango,
- kawior.

II propozycja:

- wędzony płat łososia,
- ogórek zielony,
- mango ,
- marynowana papryka.

III propozycja:

- halibut,
- mango,
- ogórek zielony.
3. Po ułożeniu składników na ryżu musisz w taki sposób ugniatać matę, aby powstał rulon, który następnie umieść na algach. Chyba, że ktoś posiada maszynkę do ryżu do sushi :)
4. Zawiń ryż w algi i odstaw do lodówki do schłodzenia.
5. Przed podaniem pokrój sushi ostrym nożem na krążki o grubości 1-1,5 cm.
6. Sushi - Maki podawaj z sosem sojowym (jeśli ktoś lubi na pikantno, może dodać wasabi) i imbirem w płatkach.

2 komentarze: